Schakers verliezen van Rijssen

Maandagavond was de altijd beladen schaakwedstrijd tegen Rijssen. De Holtense Schakers begonnen vol goede moed aan de schaakwedstrijd. En er leek geen vuiltje aan de lucht voor Holten. Maar de eerst tegenslag kondigde zich al vroeg aan. Dinant van Beek ruilde in het middenspel al de grote stukken af waarna hij in een verloren Pionnen eindspel terecht kwam. Zowel Jim Klinge aan het eerste bord als Bas van Beek konden het verloren punt niet goed maken en moesten genoegen nemen met remise. De zware druk lag op de schouders van Gerrit Luggenhorst hij moest zijn partij winnen om er nog een gelijkspel voor Holten uit te slepen. Gerrit nam alle risico’s die nodig zijn om te winnen. Het was dan alles of niets en het werd niets. Gerrit zag zijn wanhoopspoging mislukken en Schaakclub Rijssen ging met een 1-3  overwinning terug naar Rijssen.

Voor de interne competitie werden twee partijen gespeeld . Teun Scheurwater was snel klaar tegen Toli Kochurin. Toli gaf in een moment van blindheid zijn Dame weg en dan kun je wel meteen opgeven. Ton van Oijen de koploper in de interne competitie had de grootste moeite met Theo van Lindenberg. Lang zag het er na uit dat Theo voor een verrassing zou gaan zorgen, maar niet Ton, maar de tijd was Theo zijn grootste tegenstander . In de tijdnood fase ging het helaas voor Theo mis en kon Ton de winst pakken.  De meest opmerkelijk partij van de avond was die tussen Bertus van Beek en Good Old Jan ten Velde . Tox die zo af en toe komt binnen lopen had geluk dat Bertus geen tegenstander had. Het was een partij op leven en dood waar Bertus na een zware partij aan het langste eind trok. De analyse van deze Partij aan de bar ging door tot na middernacht. De schrijver van dit artikel heeft dat niet meer afgewacht. Maar ik denk dat ze een revanche match hebben afgesproken.