Jaaractiviteiten

Gedurende het seizoen worden verschillende competities georganiseerd:

• Interne competitie: Competitie volgens het z.g.n. Keizer-systeem. Dit systeem zorgt er voor dat spelers zonder al te veel problemen een keer afwezig kunnen zijn zonder dat dit ernstige gevolgen voor hun positie op de ranglijst heeft. Men speelt voornamelijk tegen tegenstanders van gelijkwaardig niveau maar komt elke speler maximaal 2x tegen.
    Speeltempo: 1:40 uur p.p.p.p. + 10 sec. per zet
  • Interne bekercompetitie: Competitie volgens het knock-out systeem.
    Speeltempo: 1:40 uur p.p.p.p.+ 10 sec. per zet
  • Snelschaakkampioenschap: Op één avond wordt het Holtens snelschaakkampioenschap gespeeld. Naast leden kunnen ook oud-leden en Holtenaren deelnemen aan dit kampioenschap. Speeltempo: 5 min p.p.p.p.
  • Fischertoernooi: Verdeeld over een aantal avonden wordt een snelschaakkampioenschap gespeeld waarbij m.b.v. digitale klokken een speciaal speeltempo wordt gehanteerd. Na het voltooien van een zet krijgt men extra tijd.
    Speeltempo: 15 min p.p.p.p.+ 5 sec. per zet
  • Externe wedstrijden: De schaakvereniging Holten komt één team viertal uit in viertallencompetitie van de Schaakbond Overijssel (S.B.O.). Daarnaast wordt nog met een viertal deelgenomen aan de bekerwedstrijden van de S.B.O.
  • Jan van Calcar cup: Voor de speler die het beste externe resultaat behaald stelt de vereniging een wisselbeker ter beschikking.
  • Progressiecup: Voor de speler die in de interne competitie het beste resultaat behaald (winst van de meeste ratingpunten) stelt de vereniging een wisselbeker ter beschikking.
  • Overig: Eén keer per jaar wordt een vriendschappelijke wedstrijd tegen de schaakvereniging Lochem gespeeld.