Seizoen 2016/2017

S.B.O.-Cup: Holten in de eerste ronde tegen W.S.G.

In de eerste ronde moesten we tegen W.S.G. Het was nog een hele klus om een team samen te stellen die om 19:30 uur in Winterswijk kon aantreden. Winterswijk begon met een leuke verrassing: er was een onlangs een rotonde aangelegd die nog niet in de routebeschrijving was opgenomen. De “Tomtom” van Gerrit Luggenhorst was daardoor van slag. Daar ging zijn goede reputatie op het gebied van rijden naar de clublokalen van andere verenigingen. De partij van Gerrit ging super. Na Gerrits cruciale zet had Dick Boogaard twee belangrijke opties. Tot Gerrits verbazing koos Dick voor een derde. Binnen een paar zetten stonden zijn stukken aan de rand geparkeerd en had Gerrit beide paarden midden op het bord staan. Dick begon een wanhoopsoffensief, maar zette Gerrit schaak met een paard die Gerrit zo maar kon slaan. Om enig tegenspel te houden moest Dick nog een stuk offeren en verloor hij nog een kwaliteit. Dat was te veel van het goede. Dinant heeft in overleg met de teamleider een remise aanbod afgeslagen. Er was toen nog weinig aan de hand. Verderop verprutst Dinant de boel en laat zich in 1 zet mat zetten. Henk verloor een kwaliteit en moest het paard offeren om promotie van een pion tegen te gaan. Hij had bovendien op een bepaald moment nog 8 seconden. Teun stond de hele stelling gelijk tot iets minder. Ook daar hevige tijdnood. Remise was het beste dat er in zat.

W.S.G. Holten
1 D. Boogaard 1826 G. Luggenhorst 1820 0-1