Interne competitie en Beker wedstrijden

Deze week stonden drie partijen voor het clubkampioenschap op het programma. Ook werden twee kwartfinale partijen van de interne beker gespeeld. Jim Klinge, die in de competitie tweemaal van Erik Gervedink Nijhuis verloor, liet nu niets aanbranden. Vanuit de opening veegde hij met Erik de vloer aan. In de tweede kwartfinale werd de replay tussen Dinant en Bertus gespeeld. Een ongebruikelijke opening waarbij de Dames snel werden geruild bracht niet het gewenste resultaat voor Bertus en  na een foutieve Loper zet was het meteen uit.

In de interne competitie probeerde Piet Ypma de “Orang-Oetan”tegen Jan Scheperman. Jan wist dit perfect aan te pakken maar mistte in het vervolg de beste voortzetting dus Remise. Theo van Lindenberg kwam tegen Toli Kochurin beter te staan (twee Torens voor een Dame) maar had teveel tijd nodig en ging door de vlag. Ton van Oijen verleidde Gerrit Stevens tot het ver opschuiven van een pion en kreeg een centrumaanval met een dodelijk Paard. Geen houden aan voor Gerrit.