Volop spanning bij beker- en interne competitiewedstrijden

Gisteravond  werden vier partijen gespeeld. Twee beker- en twee interne competitie  wedstrijden. Teun Scheurwater ging er eens goed voor zitten voor zijn partij tegen Jim Klinge. Maar helaas voor Teun liep het niet goed af.  Hij moest toestaan dat Jim twee machtige pionnen in het centrum had, hij kon dan ook niets ander dan verdedigen. Jim offerde nog een stuk en Teun kon het mat niet meer voorkomen. De bekerwedstrijd tussen Jan Scheperman en Ton van Oijen staat altijd gerant voor een spannend verloop. Ook deze keer was het Jan die met allerlei mat dreigingen Ton zijn Koning onder vuur nam.  Maar zoals zo vaak werd Ton er niet koud of warm van, hij sloeg vakkundig de aanval af en ging er zelfs met de winst van door.  De tweede bekerwedstrijd was die tussen de broers Bertus en Dinant van Beek, altijd een speciale wedstrijd. Bertus had een paar weken geleden nipt van Dinant verloren en je zag de hij gebrand was op een revanche. Een paar prachtige paard zetten van Bertus bracht hem in gewonnen positie. Dinant moest een pion weg geven, maar hield een stelling over van lopers van ongelijke kleur, en de kenners weten dat het dan vaak remise wordt en zo ook deze partij. De langste partij van de avond was die tussen Marco de Bruin en Theo van Lindenberg. Marco die twee pionnen voor kwam en dat moet voldoende zijn om de winst binnen te halen. Maar schaken is meer dan alleen een technische sport. Het liep al tegen twaalf uur aan en beide spelers hadden nog maar één minuut op de klok. Toen begonnen ze allebei fouten te maken.  Marco zijn gewonnen stelling verdampte helemaal en voor dat er nog meer blunders werden gemaakt besloten ze er maar remise van te maken.