Schakers verliezen ook derde externe competitie wedstrijd

Het is de Holtense Schakers niet gelukt om van de onderste plaats af te komen.
Eno uit Nijverdal was met 2 ½  – 1 ½  te sterk voor Holten. Het zag er lang naar uit dat we onze eerste overwinning zouden binnen halen. Teun Scheurwater speelde weer  een heerlijke ouderwetse partij. Hij stond iets beter maar dat wil natuurlijk nog niks zeggen. Na afruil van de stukken was het dan ook pot remise. Gerrit Luggenhorst speelde aan het eerste bord tegen een regionale topspeler. Maar wij kennen Gerrit die nergens bang voor is. Gerrit kwam een stuk voor te staan en speelde dat voortreffelijk uit naar de winst. En daarna ging het helemaal mis. Jan Scheperman speelde een prima partij en stond ook veel beter. Hij overzag één Dame zet en zijn stelling viel in duigen en de winst glipte hem uit de handen. Dinant van Beek aan bord drie moest dan maar de eer voor Holten zien te redden. Ook hij stond eerst nog prima, een paar mindere zetten en ineens stond hij verloren. Met nul punten uit drie wedstrijden ziet het er niet al te best uit voor de Holtense Schakers.

Voor de interne competitie werden twee wedstrijden gespeeld. Bertus van Beek stond voor de zware taak om een goed resultaat tegen Jim Klinge te behalen. Hij gooide al zijn ervaring in de strijd. De stelling goed dicht houden was zijn tactiek. Jim voerde langzaam de druk op en tenslotte was er ook geen houden meer aan voor Bertus en kon hij de stukken in het doosje doen en Jim feliciteren. De laatste partij van de avond was die tussen Gerrit Steven en Theo van Lindeberg in een onduidelijke stelling dacht Gerrit een pion te winnen. Echter Theo had het goede antwoord totdat hij verzuimde om de Dames te ruilen. Gerrit won een stuk en het was afgelopen