Maandag 18 december Snelschaakkampioenschap 2024  (schakers denken graag vooruit).

Volgende week maandag 18 december wordt er  weer gestreden om het  HoltensSnelschaakkampioenschap 2024Het toernooi is voor Holtenaren, leden én oud-leden van de Schaakclub. Het is altijd een gezellig toernooi en deelname is gratis.

Voor de eerste ronde in de interne bekercompetitie werden vier wedstrijden gespeeld. Iedereen keek uit naar de ontmoeting tussen Jim Klinge en Teun Scheurwater. Vorige week schaakten ze voor de interne competitie ook al tegen elkaar en toen had Jim meer dan tachtig zetten nodig om te kunnen winnen. Ook deze keer was het een spannende strijd die Jim met een pion meer in zijn voordeel besliste. Ton van Oijen had grote moeite om van Theo van Lindenberg te winnen. Het was in de tijdnoot fase toen Theo kleine fouten begon te maken en dat strafte Ton meteen genadeloos af. Gerrit Stevens en Jan Scheperman gaan voor een replay. Gerrit kwam na enkele mindere zetten van Jan florissant uit de opening en stond compleet gewonnen. Maar toen begon de ellende. Eén “grafzet” van Gerrit draaide de rollen bijna om. Jan kwam een pion voor maar kon met die pion net niet doorlopen.
Ook de partij tussen Bas van Beek en Piet Ypma eindigde in remise. Bas die prima uit de opening kwam had de winst voor het grijpen,  hij zei later nog wel dat hij de variant had gezien maar toch voor een ander zet had gekozen. Bas investeerde daarna veel tijd in zijn partij en met nog zeven minuten op de klok besloot hij toch maar om het remise aanbod van Piet aan te nemen. Toli Kochurin  en Bertus van Beek waren vrij geloot voor de interne beker zij speelden hun partij voor de interne competitie. Toli is een snelle schaker die weinig bedenktijd nodig heeft. Hij kwam dan ook sterk uit de opening met een pion meer. Maar tegen een ervaren schaker als Bertus moet je blijven opletten . Bertus won zijn verloren pion terug en kreeg weer kansen. In het eindspel en in tijdnood moest Bertus toch uiteindelijk zijn koning omleggen