Jim Klinge wint het Holtens SnelschaakKampioenschap 2024

Jim Klinge heeft met overmacht het Holtens Snelschaakkampioenschap gewonnen. Het toernooi is voor Holtenaren, leden én oud-leden van de Schaakclub. Ook dit jaar deden weer oud-leden mee, en gezien de eindstand waren ze het schaken zeker nog niet verleerd. Bij snelschaken is de bedektijd vijf minuten per persoon per partij. Deze stress factor zorgt er voor dat de adrenaline in je lichaam regelmatig naar het kookpunt komt en dat een gewonnen stelling in één zet verprutst kan worden. Regelmatig hoorden we dan ook een kreet van een verliezer door de zaal.

Veertien schakers namen deel aan dit toch altijd prestigieuze kampioenschap waar de eerste kampioen van 2024 gehuldigd werd. Van echte spanning om de titel was geen sprake. De wedstrijdleider had een toernooi over elf rondes uitgezet en alleen oud-lid Martijn Hage wist Jim een half puntje af te snoepen en werd tweede. De kampioen van vorige jaar Bas van Beek kwam niet verder dan een derde plaats. De schaakclub gaat voor twee weken in de winterstop en start op acht januari weer met de interne competitie. Dan rest ons niets anders meer dan iedereen fijne feestdagen te wensen en een gezond 2024.