Holtense Schakers winnen van Raalte tijdens trainingskamp

Afgelopen maandag is de Holtense schaakclub op trainingskamp geweest in Raalte. Schaakclub Raalte speelt net al Holten op de maandagavond heeft ongeveer evenveel leden en ook de speelsterkte is van gelijk niveau. Een afspraak om eens bij elkaar in de keuken te kijken was dan ook snel gemaakt. Er werd afgesproken dat we drie rondes met vijfentwintig minuten bedenktijd zouden gaan spelen. Dat we van gelijk niveau zijn blijkt wel uit de uitslag 14½ – 15½ voor Holten.  De eerste ronde was voor de Schakers uit Raalte die duidelijk met een 6½ – 3½ te sterk voor ons waren . Na wat omzettingen in het team kwam Holten sterk terug en wist met de zelfde cijfers de tweede ronde te winnen. De laatste ronde moest de beslissing brengen. Het bleef spanend tot aan de laatste partij. Bij een gelijke stand van 14½ – 14½ was alleen Gerrit Stevens nog aan het schaken. De spanning in de zaal was voelbaar, iedereen stond rond het bord van Gerrit toe te kijken. Maar als een echte Okkenbroeker hield Gerrit zijn hoofd koel en deed de ene na de ander perfecte zet en haalde het volle punt binnen. Er werd nog minuten lang aan zijn bord geanalyseerd maar Gerrit zei dat hij het allemaal al had gezien. 12 februari komt Raalte naar Holten om een revanche te spelen.