Eerste Schaakteam verliest onnodig van Delden

Afgelopen maandag kon het eerste Schaakteam niet winnen van Delden. Na een meer dan een uur spelen leek er niets aan de hand. Jim aan het eerste bord stond prima na de opening , dat vond zijn tegenstander ook , vertelde hij na afloop. Hij offerde een paard om de stelling open te breken . Jim koos niet de beste voortzetting en zag zijn partij verloren gaan. Niets aan de hand, Gerrit Luggenhorst op bord twee stond goed en zou het punt wel binnen halen maar in tijdnood gaf hij een loper weg en daarmee ook de partij. Bas van Beek speelde aan bord drie. Hij was net terug van een zwaar bezet toernooi uit Duitsland waar hij een prima resultaat had gehaald. Na opening van de partij stond Bas al gewonnen en speelde dit beheerst uit naar winst. Alle ogen waren nu gericht op Gerrit Stevens die de eer moet zien ter redden voor Holten. Maar ook Gerrit ging gruwelijk in de fout. Een afruil waarbij hij verzuimde paard af te ruilen werd hem fataal. Een dodelijke Koningsaanval kon hij alleen door een Paardoffer afwenden. Alleen was dat uitstel van executie. Helaas voor Holten ging de eerst externe competitie wedstrijd met 1-3 verloren.

Voor de interne competitie werden nog vier partijen gespeeld. Erik Gervedink-Nijhuis die nog steeds ongeslagen aan kop gaat, wist ook de aanval van Dinant van Beek af te slaan, de partij eindige in een remise. Jan Scheperman kende geen medelijden met Theo van Lindenberg. Theo moet nog even zijn openingsrepertoire bijwerken en dan zal ook hij een geduchte tegenstander worden. Bertus van Beek zit het dit seizoen nog niet mee, in zijn partij tegen Piet Ypma kwam hij zeker niet slechter te staan maar zag een simpel vorkje (twee stukken te gelijk aanvallen) over het hoofd en kom meteen opgeven. Ton van Oijen die zoals altijd zijn bedenktijd optimaal gebruikt was te sterk voor Teun Scheurwater.  Aanstaande maandag gaat de gehele Schaakclub naar Raalte om daar als extra  training een vriendschappelijke wedstrijd te gaan spelen.