Het schaakseizoen is al weer begonnen

Vorige week de ledenvergadering, afgelopen maandag de traditionele wedstrijd om de TOX cup tegen schaakclub Lochem. Ook dit jaar waren de Holtense Schakers te sterk voor de Lochemse schakers. Lochem was met zeven top spelers naar Holten gekomen om de cup mee terug te kunnen nemen . het werd een grote teleurstelling voor de Lochemse schakers . Jim Klinge aan het eerste bord moest een kwaliteit offeren om de overwinning binnen te halen. Bas van Beek is al vroeg in vorm en veegde zijn tegenstander van het bord. Jan Scheperman bekent om zijn solide spel kwam niet in de problemen. Dinant van Beek moest diep gaan om de winst te grijpen. Piet Ypma sloeg een remise voorstel af en pakte de winst. Bertus van Beek kende geen medelijden met zijn tegenstander en won prachtig het eindspel met een pion meer. En zo als altijd was het Ton van Oijen die als laatste achter het bord zat maar wel met succes. Het ene punt voor Lochem werd door een Holtense schaker binnen gehaald die was uitgeleend. Lochem werd met 7- 1 naar huis terug gestuurd. Volgende jaar krijgen ze een nieuwe kans. Volgende week staat de eerste ronden van de interne competitie op het programma.