De Schaakstukken staan klaar voor het Nieuwe Seizoen 2023/24

Afgelopen maandagavond opende de Holtense schaakvereniging haar seizoen met de jaarlijkse ledenvergadering. Er werd teruggekeken op het afgelopen seizoen, Kampioenen werden  gekroond en verliezers getroost. Er werd volop vooruitgekeken op het komende seizoen waarin  we voor het eerst een open Holtens Schaakkampioenschap gaan organiseren met mooie prijzen voor de diverse speelsterktes . Daarnaast gaan we schaakcursussen geven voor Jeugd en volwassenen die nog geen lid zijn van een club, na vier lessen van een uur kun je al een aardig potje schaken. Kortom de schaakvereniging bruist weer van de activiteiten in het nieuwe seizoen.

De vergadering werd traditioneel afgesloten met een schaak simultaan. De clubkampioen is hiervoor de gebruikelijke kandidaat maar hij was helaas verhinderd. Maar we zijn niet voor één gat te vangen, Ton van Oijen die als tweede geëindigd  stelde zich beschikbaar. Dat hij al aardig in vorm is was wel duidelijk hij verloor maar één partij.

Volgende week staat de vriendschappelijke wedstrijd tegen Lochem op het programma. Inzet de eeuwig durende TOX cup.