Schaken op koningsdag

De schaakvereniging staat al jaren met koningsdag op de Smidsbelt om tegen wie maar wil te gaan schaken. Ook dit jaar was het weer een groot succes. Het hoogte punt van de dag is altijd de wedstrijd tegen de Burgermeester. Dan spelen we om wie zich één dag de Schaak Koning van Holten mag noemen. Dit jaar was het natuurlijk heel speciaal omdat we zins een aantal maanden een nieuwe Burgemeester hebben. We spraken hem al tijdens NL-doet en daar werd de twee kamp vast gelegd om op  Koningsdag te gaan spelen . In een spannende partij, waar wij nog wel even aan zijn speelstijl moesten wennen, werd in een gecompliceerde stelling remise overeen gekomen. volgend jaar gaan we wederom de strijd aan en dan zullen we zien wie zich voor één dag de Schaak Koning van Holten mag noemen.

In de interne competitie werden afgelopen maandag vier partijen gespeeld. Dinant van Beek won tegen Dick van der Knaap in een aangenomen Dame gambiet waar verschillende dreigingen in zaten een kwaliteit. Dick offerde nog een loper tegen twee pionnen en hoopte op wat tegenspel maar met een stuk meer won Dinant. Jim Klinge won van Piet Ypma die een grote kans op de winst liet liggen.  Bas van Beek won van Ton van Oijen die zijn opening hellemaal verprutste en Bas strafte dat meteen af . Gerrit Stevens en Bertus van Beek kwamen remise overeen.

voor de actuele interne stand na ronde 27 zie  interne competitie