Jim Klinge is niet te stoppen in zijn race naar het Holtens Schaakkampioenschap.

Voordat de partijen en alle hevigheid los gingen werd de schaakclub verrast door een delegatie van de Supportersvereniging. Deze feliciteerde de club met haar vijftig jarig jubileum.

Na de mooie woorden en een prachtig geschenk van de supporters  werd de 21ste ronde van het Holtens schaakvereniging  gespeeld. Deze ronde heeft Jim Klinge een stap dichter bij zijn prolongatie van Titel gebracht. Ton van Oijen , de nummer twee van de ranglijst, kom Jim geen enkel moment in de problemen brengen. Jim kwam met een Toren de stelling van Ton binnen en toen was er geen houden meer aan. Het tweede Topduel  tussen Bas van Beek en Gerrit Luggenhorst werd gewonnen door Gerrit. Lang zag het er niet naar uit dat Gerrit zou winnen maar matige zetten in tijdnood bracht Bas zich zelf in de problemen. In het eindspel speelde Gerrit dit prima uit en won.
Gerrit Stevens had een makkelijke avond tegen Dinant van Beek die sterk uit de opening kwam en dacht Gerrit meteen bij de strot te kunnen grijpen. In plaats van een pion te winnen gaf hij een paard weg en had ook nog een hopeloze stelling en kon twee zetten later opgeven.  Piet Ypma die tegen Dick van der Knaap speelde maakte een in tijdnood een klein foutje die Dick prima afstrafte . Jan Scheperman en Bertus van Beek speelden tegen twee gastspelers die de sfeer van onze mooie club wilden proeven. Jan speelde remise en Bertus wist de jeugdige speler met zijn solide spel te verrassen. Wie ook eens een potje wil meespelen is altijd welkom op de maandag avond.

voor de actuele interne stand na ronde 21 zie  interne competitie