Schaakvereniging staat stil bij 50 jaar schaken in Holten

Afgelopen zaterdag was de grote dag voor de Holtense schaakvereniging, ’s middags een schaaktoernooi en ’s avonds een reünie met leden en oud-leden met hun partners.

Het Schaaktoernooi met teams uit de omgeving, eigen leden en natuurlijk ook met oud-leden was een promotie voor het schaken. Na drie voorrondes werd de finale gespeeld tussen een team uit Raalte en een mix van leden en oud-leden. Na een spannend finale was het Raalte die er met de hoofdprijs van door ging. Toernooileider Gerrit Luggenhorst  kon terug kijken op een geslaagd toernooi zonder al te grote incidenten. Het Avondprogramma was de kers op taart. Het leek wel of we totaal niet ouder geworden waren , en dat iedereen meteen weer in zijn rol van 50 jaar geleden kroop met prachtige steeds sterker wordende verhalen en anekdotes.

Halverwege de avond werden de vier jubilarissen gehuldigd die vijftig jaar lid zijn van de KNSB naast een  bos bloemen werd ze gedecoreerd met een prachtige gouden speld  . De zeer geslaagde avond werd, zoals vroeger altijd, afgesloten met toepen aan de bar,  met één groot verschil dat het niet meer tot in de late uurtjes door ging.