Schakers kampioen van de Viertallen competitie SBO

Afgelopen vrijdag moest het kampioenschap in Hardenberg binnen gehaald worden (Hardenberg uit altijd lastig). Teamleider Bas van Beek had de beschikking  over een zeer gemotiveerd team die tot alles in staat  is en dat kwam in de uitslag dan ook overtuigend naar voren.

Dinant van Beek aan bord vier kreeg zijn favoriete Franse opening op het bord. Zijn tegenstander  maakte een fout in de opening en dat koste hem een centrum pion. Dinant drukte meteen door en na een uur spelen stond Holten met  1-0 voor.

Gerrit Steven was door de Teamleider op bord drie gezet waar hij met wit zijn Orang-Oetan opening kon spelen (dit behoeft geen verdere uitleg).  Echt voordeel kreeg Gerrit niet, zijn tegenstander probeerde met een geforceerde aanval de achterstand goed te maken. De overige teamleden hielden de adem in gaat dit nog goed komen. Gerrit een ervaren rot in dit spel liet zich de kop niet gek maken en met een stalen gezicht nam hij de felicitaties in ontvangst, 2-0 voor Holten. Een half puntje uit de laatste twee wedstrijden moest genoeg zijn voor het kampioenschap.

Teamleider Bas van Beek op bord twee won een stuk maar moest hierdoor zijn verdediging iets los laten. Een geweldige aanval op zijn Koning was het gevolg. Maar Bas in topvorm had het allemaal zien aankomen en pareerde het meesterlijk en met een stuk voor was de winst en het Kampioenschap binnen.

Gerrit Luggenhorst speelde op het eerste Bord een solide partij maar kon natuurlijk niet achterblijven bij de rest van het team.  De druk op een centrumpioen koste zijn tegenstander zoveel tijd dat hij niet meer de juiste zetten kon vinden en Gerrit het bekwaam kon afmaken. Met een 4-0 overwinning de Kampioensbeker en na een rondje van de Teamleider ging het team tevreden terug naar Holten

voor de Einstand zie klik hier