Op Koningsdag schaken tegen de Burgermeester en Vrijdag kampioen worden.

Het is een heerlijke schaakweek. Op Koningsdag staan wij als schaakclub zoals elk jaar op de Smidsbelt met ons grote schaakbord en elk jaar probeer ik de Burgemeester  te verleiden voor een partijtje. De tussenstand is  momenteel 2-2 en dit jaar is het mijn laatste kans om hem te verslaan.

Aanstaande vrijdag speelt ons viertal de kampioenswedstrijd tegen Hardenberg. We zullen met een sterke opstellen richting Hardenberg gaan om de kampioensschaal mee naar Holten te kunnen nemen. Volgende week meer hier over .

Afgelopen maandag werd de 24ste ronde van de interne competitie gespeeld en hoewel er maar vier partijen gespeeld werden was de spanning wederom te snijden.  De partij van Bas van Beek tegen zijn oom Bertus was de strijd van de avond. Bertus die zich als vanouds nooit gewonnen geeft moest uiteindelijk toch zijn koning omleggen. Bas offerde een stuk wat achteraf niet geheel juist bleek. In de slot fase (tegen twaalf uur) deed Bertus een foute Koning zet en de partij was meteen uit. Gerrit Luggenhorst had duidelijk zijn dag niet, Dick van der Knaap had hem dan ook binnen een uur verslagen. Gerrit Stevens verloor van Dinant van Beek, in een gelijk opgaande strijd waar Dinant iets beter stond verloor Gerrit zijn concentratie en gaf pardoes een Toren weg. De topwedstrijd van de avond tussen Ton van Oijen en Jim Klinge was een zeer ingewikkelde partij met teveel varianten om het hier te gaan vertellen (je moet echt eens komen kijken). Nadat de rust op het schaakveld was terug gekeerd stond Jim een Loper voor maar hij moest wel nauwkeurig blijven spelen en dat kun je hem wel toevertrouwen.

voor de actuele interne stand zie klik hier