Holtense Schakers bijna Kampioen

Net als voor de voetballers van vv-Holten is het voor de schakers van sv-Holten het kampioenschap ook binnen handbereik. Afgelopen maandag werden de schakers van Delden verslagen met 2½  – 1½ .

De Schakers van Delden hadden aan een gelijkspel genoeg om kampioen te worden, maar ze verkeken zich op de strijdlust van de Holtense Schakers. Bas van Beek kreeg een geheel andere opening voor geschoteld dan wat hij had voorbereid meer dan remise zat er dan ook niet in. Dinant van Beek kwam ook niet prettig uit de opening en kon met kunst en vlieg werk nog remise houden. Gerit Steven speelde zijn beroemde Orang-Oetan opening waarin hij niet kon voorkomen dat zijn zwarte loper werd geruild. Toch kreeg hij het betere van het spel maar dat voordeel leek te klein en hij ging akkoord met remise. In de thuisanalyse bleek echter dat Gerrit totaal gewonnen stond. Het was Jim Klinge die de overwinning voor Holten binnen moest halen. In een prachtige spannende partij hield hij het hoofd koel en veegde zijn tegenstander in het eindspel van het bord. Op 29 april staat de laatste wedstrijd tegen Hardenberg 1op het programma. bij winst mogen de Holtense Schakers zich na twee verloren corona jaren weer eens Kampioen noemen.

Voor de interne competitie werden  drie partijen gespeeld. Ton van Oijen won van Bertus van Beek die teveel bedenktijd gebruikte en zo door zijn vlag ging. Jan Scheperman verloor in de opening een pion die niet meer tegen te houden was. Marco de Bruin speelde via een internet verbinding tegen Teun Scheurwater en verloor. Het is mooi dat je zo nog kunt meespelen in de interne competitie.

voor de actuele externe stand zie klik hier

voor de actuele interne stand zie klik hier