1ste  viertal schakers winnen van Hardenberg 1

In de eerste externe wedstrijd na de corona stop heeft het eerste viertal van Hardenberg gewonnen. De gehele wedstrijd zijn de schakers niet in de problemen geweest, maar je moet het dan nog wel afmaken.

Gerit Luggenhorst aan bord 1 kreeg in de opening een pion cadeau en speelde het eindspel grootmeesterlijk uit. Bas van Beek aan bord 2 strafte de veel te passieve opening van zijn tegenstander keurig af. Dinant van Beek stond de gehele wedstrijd onder druk maar hield de stelling in evenwicht en er werd dan ook tot remise besloten. Piet Ypma aan bord 4 zette zijn partij helemaal vast er was voor beiden geen doorkomen meer aan een snelle remise was het vervolg. De schakers keken dan ook tevreden terug op een verdiende 3-1 overwinning.

Intern werden er drie partijen gespeeld (17de ronde). Jim Klinge won van Gerrit Stevens. In een Spaanse opening maakte Gerrit wat kleine foutjes maar het evenwicht bleef in tact. Echter na de dameruil bleef Gerrit over met een zwakke pion. Het daaropvolgende pionneneindspel was aan Jim wel besteed. Dick van de Knaap speelde een ongelukkige partij tegen Ton van Oijen,  Dick kwam gewonnen te staan maar door vermoeidheid verspeelde hij zijn mooi opgezette partij. Jan Scheperman speelde gelijk tegen Henk van Beek, Henk bood remise aan wat Jan direct aannam. Uit de analyse bleek dat Henk vrij simpel had kunnen winnen.

voor de actuele externe stand zie klik hier

voor de actuele interne stand zie klik hier