Eerste Ronde om de Holtense Schaakbeker

Maandag avond is na de loting de eerste ronde van de interne beker gespeeld.

De top vier was vrijgesteld van de eerste ronde. De grote verrassing was de winst van Bertus van Beek op zijn broer Henk. In de interne competitie wist Henk nog  te winnen, ook in de bekerronde zag het er naar uit dat hij er met de winst vandoor zou gaan, maar Bertus ging er nog maar eens goed voor zitten en zette Henk fraai mat. Ton van Oijen had geen partij aan Dick van der Knaap die zijn avond niet had, zijn opening en midden spel was ver beneden zijn gebruikelijke niveau, aan het eindspel kwam hij niet toe hij gaf voortijdig op. De partij tussen Bas van Beek en Gerrit Stevens verliep aanvankelijk rustig. Na een eerste afruil kwam Gerrit iets beter te staan maar na twee wat mindere zetten sloeg de balans door in het voordeel van Bas die daarna de partij vakkundig uitspeelde. De vierde partij tussen Piet Ypma en Marco de Bruijn staat nog op het programma.

Voor de interne competitie werden twee partijen gespeeld, Jim Klinge won van Jan Scheperman, Jan maakte in de opening een fout tegen Jim en liep de gehele partij achter de feiten aan, Jim moest nog wel blijven opletten maar achteraf was het een makkelijke partij voor hem. Dinant van Beek herstelde zich van de nederlaag een paar weken geleden tegen Gerrit Luggenhorst, dit maal maakte hij geen fouten en na een gelijkwaardige stelling werd er dan ook tot remise besloten.

Volgende week speelt het viertal van de schaakvereniging haar eerste wedstrijd uit tegen Delden, we zien nog wel hoelang het in deze corona tijd nog goed gaat met de binnensporten.

voor de actuele stand zie klik hier