Ton van Oijen is even de tijd kwijt ?

In de zevende interne ronde van de schaakvereniging was meervoudig clubkampioen Ton van Oijen even de schaakklok vergeten. Voor de niet schakers even een snelle les, honderd jaar geleden duurde een schaakpartij weken en zelf maanden. Om hier een eind aan te maken werd de schaakklok geïntroduceerd. Momenteel heeft ieder schaker 100 minuten plus 10 seconden per zet voor de gehele partij.  Ton die tegen Piet Ypma speelde zette zijn partij keurig op maar in gewonnen positie gaf de klok aan dat zijn bedenktijd verstreken was, een verloren partij voor hem dus. Na afloop gaf hij aan dat hij dacht nog 20 minuten te hebben.

Dick van der knaap won een pion in de opening tegen Bertus van Beek dit ten koste van zijn ontwikkeling van zijn stukken. Bertus maakte daar geen gebruik van, Dick offerde zijn plus pion op voor een vrij pion die niet meer tegen te houden was.

Jim Klinge is nog zoekende naar de juiste vorm, hij offerde een stuk maar verrekende zich in de voortzetting, zijn tegenstander Gerrit Luggenhorst speelde het bekwaam uit.

De strijd tussen Bas en Henk van Beek werd remise, hoewel Bas de kans op een overwinning heeft laten liggen.

Jan Scheperman liet zich helemaal terug dringen door Dinant van Beek, in een wanhoopspoging offerde hij een stuk tegen 2 pionnen, Dinant raakte hierdoor van slag en gaf plots een kwaliteit weg, met pijn en moeite kon hij nog remise houden.

voor de actuele stand zie klik hier