Schaakvereniging Holten op weg naar het Kampioenschap

Helaas, dit is het kampioenschap van 10 jaar geleden . Bij het ordenen van alle corona mail kwam ik dit onderstaande stukje van 10 jaar geleden tegen, ik moest even contact opnemen met onze archivaris (Gerrit Luggenhorst) over de juistheid en uiteindelijke uitslag. Ik vond het wel een leuk stukje om op de website te zetten. Gerrit stuurde mij dat het 4-4 geworden was net voldoende voor het kampioenschap. Met een hapje en een drankje en de felicitaties van de Supportersvereniging werd de avond gezellig afgesloten

Volgende week dinsdag (5 april) kan het eerste team van schaakvereniging Holten kampioen worden van de eerste klasse A van de Schaakbond Overijssel. Het eerste team onder leiding van Martijn Hage staat met nog twee wedstrijden te spelen vier punten voor op de nummer twee  ENO uit Nijverdal. Dinsdag 5 april is Schaakvereniging Rijssen de tegenstander. Het is alweer een aantal jaren geleden dat het eerste team van sv Holten kampioen is geweest. Het team zal op volle oorlogssterkte vertrekken naar de Blauwe reiger in Rijssen om daar de plaatselijke vereniging te gaan verslaan. De thuiswedstrijd tegen Rijssen werd met 6-1,5 gewonnen. Dus alle reden om met een gerust hart naar Rijssen af te reizen. Een gelijkspel is immers al voldoende voor het kampioenschap. Supporters zijn van harte welkom, er moet wel bij gezegd worden dat ze zich rustig moeten gedragen en hun emoties in bedwang moeten houden. De wedstrijd begint om 20:00 uur. De eerste tekening in de strijd zal zo rond 22:30 uur zijn. Om middernacht zal het duidelijk zijn of Holten de kampioensvlag mag gaan hijsen.

Ronde 8 (5 april 2011) : Rijssen 1 – Holten 1

J.W. Brinkman     (1937)  –  M. Hage             (1917)       1 – 0

J.W. Lingeman     (1870)  –  T. van Oijen       (1897)     1 – 0

Vosman                  (1647)  –  J. Scheperman    (1752)    ½ -½