Tweede Viertal speelt gelijk tegen HEC v1

Ons Tweede viertal speelde maandagavond de uitwedstrijd tegen HEC uit Haaksbergen.

In de auto onderweg naar Haaksbergen ontstond al snel de discussie of we al eens eerder tegen HEC hadden gespeeld ?  volgens Teun een keer voor de beker we zullen het wel horen van onze archivaris (Gerrit L).

Na elkaar een prettige wedstrijd te hebben gewenst, begonnen de spannende schaakpartijen. Johan aan bord vier had totaal zijn dag niet. Hij die toch een partij goed kan opzetten, stond na tien zetten al totaal verloren: twee stukken achter en een mat aanval die niet meer te houden was.  Ik zou zeggen snel vergeten, kan gebeuren.  Achteraf zei Johan “dit was mijn slechtste wedstrijd van het seizoen”.

Dinant speelde niet veel beter,  veel te slap in de opening en dan vraag je om ellende. Zijn tegenstander stuurde al zijn pionnen naar voren en Dinant kon geen kant meer op. Hij spartelde nog wel dapper tegen maar het was al een verloren partij.

Met een twee nul achterstand werd de druk op de schouder van Teun en Henk alleen maar groter. Gelukkig hebben die twee ijzeren zenuwen en maak je ze de kop niet gek. Henk wist met wit met zijn grote stukken de stelling van zijn tegenstander onder druk te zetten. Met een listige loper zet wist hij een kwaliteit te winnen en viel hij de stelling met zijn torens binnen. En zoals hij op de training had geleerd, twee toren op de zevende rij zijn dodelijk en Henk won (2-1).

Teun moest toen het punt binnen halen, een remise was geen optie . Hij speelde tegen “ Marieke “, ook hierdoor liet Teun zich niet uit het veld slaan. Hij speelde een solide partij en pende haar paard dat geen kant meer op kon.  Hij maakte het nog even spannend door niet direct het stuk te winnen maar eerst af te ruilen, zodat hij een toren en natuurlijk ook de partij won. eindstand 2 – 2

Marieke de Lange Teun Scheurwater 0-1
Gerard de Lange Dinant van Beek 1-0