Interne competitie: 17e ronde

Voor de 17e ronde werden er vier partijen gespeeld, een viertal leden reisden af naar Haaksbergen voor hun externe wedstrijd zie het verslag van de wedstrijd.

De verassing van de avond was natuurlijk de eerste nederlaag van koploper Jim tegen Dick. In een Koningsindische partij kwam Dick sterk uit de opening.  Jim nam het initiatief en kwam met zijn Dame de stelling van Dick binnen en won een pion.  Een nadere analyse moet maar uitwijzen of het wel verstandig was deze te nemen. Een schijnpaardoffer op h5 leverde Dick groot voordeel op en stopte Jims aanval.  Na afruil van de Dames ontstond er een interessant Toreneindspel waarbij Dick een pion meer had. Zijn stukken stonden echter veel beter en 20 zetten later kon Jim opgeven.

De partij van Ton tegen Piet eindigde in een overwinning voor Ton die Piet geen kans gaf en weer een overwinning kan bij schrijven. Jan en Martijn kwamen remise overeen. Martijn probeerde nog van alles maar kwam niet door de stelling van Jan. Bob en Bas speelden een spannende partij, Bob kon een stuk winnen en verzuimde dat. Bas nam over en kreeg een dame voor twee lichte stukken. Maar dat was niet makkelijk, wit had een vrijpion en uiteindelijk besloten ze na een wilde partij tot een keurige remise