Tweede viertal wint zijn tweede wedstrijd

Op dinsdagavond speelde Holten 2 tegen Borne 2, en het bleek een mooie avond te worden! Een overzicht:

Als eerste eindigde de partij van Bertus op bord 4 tegen Freek Wenting (1426) in remise. Hans speelde op bord 3 een knappe partij tegen Hans Kroeze (1496). Onze Hans kwam een kwaliteit voor te staan, maar zijn tegenstander had nog wel twee torens en Hans moest oppassen voor eeuwig schaak. Hans trapte hier niet in en won de partij gedecideerd. 1.5 – 0.5 voor ons. Dat ging solide.

Ikzelf (Piet) speelde op bord 2 tegen Peter Levink (1528). Het was een gelijkopgaande strijd, waarbij mijn tegenstander regelmatig remise aanbood wat ik steeds afwees. Uiteindelijk, door een penning, kreeg ik toch voordeel en won ik.  Hiermee wonnen we de wedstrijd, en konden we rustig kijken hoe Jan zijn partij voortzette.

Jan speelde tegen Wim Arns (1590). Jan won aan het eerste bord na een damegambiet in het middenspel een pion. Na afruil van veel stukken bleef er een dame-eindspel over die nog
nauwkeurig naar winst moest worden gevoerd. Na afruil van de dames moest
zijn tegenstander de oppositie loslaten en was de winst binnen..

Het was voor Borne  een zwaar avondje: ½ -3 ½ tegen ons en op dezelfde avond een 1 ½ – 2 ½  tegen Wierden met hun eerste viertal. Sippe gezichten dus in Borne, maar niet voor de Holtenaren! Met 3 ½ – ½  keerden wij huiswaarts voldaan en tevree!

Wordt vervolgd!
Piet