14e ronde schaken

Afgelopen maandagavond stonden 4 wedstrijden uit de 14e ronde en één bekerpartij op het programma. De bekerwedstrijd was tussen Bas van Beek en Piet Ypma. Piet vond het raadzaam om in een gesloten stelling met zijn pionnen naar voren te stormen. Bas vond dat prima en maakte daar gehakt van. In de competitie stond het topduel tussen Jim Klinge en Ton van Oijen plaats. Ton leek daarin de beste kansen te hebben nadat hij een stuk voorkwam. Echter doordat hij vergat zijn Koning uit de penning te halen  kon hij dat stuk na een aftrekschaak weer inleveren. Wat overbleef was een eindspel met pionnen en een Paard aan beide kanten. Hier werd de vrede getekend. Heel anders de partij tussen Bertus van Beek  en Gerrit Stevens. Hier ook een pionneneindspel met een Paard. Alleen door een tussenschaakje wist Gerrit een pion te veroveren. Het overgebleven eindspel was dan ook gewonnen. Marco de Bruijn en Erik Gervedink Nijhuis kwamen remise overeen maar niet nadat Erik twee pionnen had geofferd voor een vermoedelijk winnende stelling. Echter een misgreep zorgde ervoor dat hij nog net remise kon houden. De laatste partij, of eigenlijk de eerste want ze waren als eerste klaar, was tussen Teun Scheurwater en Theo van Lindenberg. Theo kwam slecht uit de opening en bleef met inactieve stukken zitten. Nadat hij een pion verloor gaf hij op.