Achtste Ronde interne Schaakcompetitie

Erik Gervedink-Nijhuis heeft de eerste aanval op de koppositie afgeslagen. In zijn partij tegen Bas van Beek had hij de beste kansen op een overwinning maar hij kwam toch niet verder dan remise.
Dinant van Beek speelde zijn beste partij van het seizoen en kwam tegen Jim Klinge dan ook geen moment in de problemen, ook hier zat er niet meer in dan een gelijkspel.
Ton van Oijen wist wel een vol punt binnen te halen tegen Marco de Bruin. Marco speelde te defensief en kwam helemaal klem te staan en het gevolg was dat zijn loper verloren ging en daarna ook de partij.
Gerrit Luggenhorst en Jan Scheperman kwamen ook niet verder dan een remise, de spelers kennen elkaar door en door en dan is het vaak moeilijk om een verrassende opening te vinden.
Piet Ypma speelde een prima partij tegen nieuwkomer Anatoli Kochurin en leek ook de partij te gaan winnen. Maar in het eindspel waar Piet wel een Paard meer had, waren het de pionnen van Anatoli die niet meer te houden waren en hem de volle winst brachten.
Gerrit Stevens en Teun Scheurwater speelden een enerverende partij. Gerrit kwam wel beter uit de opening maar mistte de beste voortzetting. Desondanks had hij niet hoeven te verliezen maar een rampzalige paardzet deed hem een stuk verliezen. De langste partij van de avond was die tussen de veteranen Bertus van Beek en Theo van Lindenberg. Beide spelers wilden niet verliezen en elk klein foutje zou dan ook desastreuze gevolgen kunnen hebben. Iedereen zat al aan de bar zijn partij te analyseren toen beide spelers naar buiten kwamen. Iedereen keek op met de vraag wat het geworden was?  Ze schudden hun hoofden, remise,  meer zat er niet in.
volgende week is de eerste ronde van het Rapid Schaak Toernooi, drie partijen op een avond met 15 minuten bedenktijd met vooraf een partijbespreking. Iedereen is natuurlijk welkom.

One Comment on “Achtste Ronde interne Schaakcompetitie”

1. is het mogelijk om een weekprogramma hier door te geven , wil nog graag eens een spannende
    wedstrijdavond mee maken tegen een andere vereniging , groeten Tox sr.