Dinant van Beek in halve finale schaakcompetitie

Op de clubavond van de Holtense schaakvereniging werden weer een aantal interessante partijen gespeeld.

Allereerst was daar de replay van de bekerwedstrijd tussen Dinant van Beek en Dick van der Knaap. Zo spannend als het vorige week was, zo teleurstellend was deze replay. Dick had zijn dag niet en verloor vrij snel twee centrum pionnen en gaf meteen op.

In de interne competitie werden vier partijen gespeeld. Jim Klinge won van Jan Scheperman in een partij met tegenovergestelde rokades. Jan’s stelling kwam helemaal open te liggen waardoor hij reddeloos, radeloos en nog diversen lozen werd.

Gerrit Luggenhorst en Gerrit Stevens speelden kort geleden ook al tegen elkaar. Toen werd Gerrit S genadeloos aan de kant geschoven. Dit keer leek hem aanvankelijk dat lot ook beschoren, maar zie. Gerrit vond een ontsnappingsroute en Gerrit L. kon proberen wat hij wilde, aan remise viel niet te ontkomen.

Bertus van Beek kon aanvankelijk goed tegenstand bieden aan Ton van Oijen, maar toen Ton zijn aanval verlegede van de Koningsvleugel naar de Damevleugel raakte Bertus het spoor bijster. Ton won een aantal pionnen en de partij.

Piet Ypma en Marco de Bruijn (zie foto) speelden de spannendste partij van de avond. Piet kwam geweldig uit de opening maar toen hij verzuimde de Dame te verjagen kreeg Marco ook mat dreigingen. Het kostte Piet teveel tijd om zijn eigen aanval in intact te houden en tevens de aanval van Marco af te weren. Kortom Piet ging helaas door de vlag.

voor de actuele interne stand na ronde 16 zie  interne competitie