1ste ronde interne competitie

Na de vriendschappelijke maar heftige openingswedstrijd tegen Lochem is de schaakclub Holten met haar interne competitie begonnen.

Gerrit wist de cavalarie van Dick in een hoek te dringen. Toen deze paarden van stal kwamen, sloeg Gerrit direct toe en wist een pion te winnen.
Daarna zakte de stelling van Dick steeds verder in elkaar en gingen nog meer pionnen verloren waarna Dick op gaf.

Ton wist een kwaliteit te winnen van Jan. Jan maakte het Ton nog lastig om goed gebruik te maken van dit lichte voordeel. In het eindspel wist Ton de dames te ruilen waardoor Jan geen dreigingen meer kon ontwikkelen en de stelling verloren was.

Jim week in de opening al direct af van de gangbare variant. Bertus was hier zo van onder de indruk dat hij een verloren pion niet terug won. Daarna verdedigde Bertus zich taai, maar langzaam zeker trok Jim de partij naar zich toe en won.

Bas dacht zich op een gegeven moment een tussen zet te kunnen veroorloven, maar dat ging ten koste van een stuk. Hij had wel twee pionnen meer ter compensatie. Er ging nog een lange tijd en de nodige zetten over heen voordat ze tot de conclusie kwamen dat de stelling toch remise te houden was van beide kanten.

voor de actuele stand zie  interne competitie