Interne competitie 14de Ronde

De 14e ronde van de interne competitie kende wederom een spannend verloop. De Partij van Bertus van Beek tegen Piet Ypma was er een om van te smullen. Bertus, die zonder enige angst de aanval op Piet opende en won hierdoor een pion. Dit vond Bertus nog niet genoeg en hij sloot de loper van Piet op die niets anders kon dan deze te geven tegen twee pionnen. Bertus  moest nog wel even uitkijken maar pakte daarna de volle winst.

Jim en Dinant speelden een spannende  en verrassende partij. Dinant speelde een Franse opening die Jim hem een tijdje geleden had geleerd (misschien niet handig), tot aan de 12 zet was het theorie ,daarna wist Dinant het niet meer en speelde hij niet meer de juiste zetten. Jim moest het daarna nog wel correct uitspelen voor de winst.

In de partij tussen Gerrit Luggenhorst  en Ton van Oijen, liet Ton weer eens zien dat hij niet voor niets ooit clubkampioen is geweest. Hij bouwde (zoals we hem kennen)  de druk rustig op en gaf deze avond de matig spelende Gerrit geen kans en won.

Over de laatste interne partij kunnen we kort over zijn. Dick van der Knaap had zijn dag niet en kwam er dan ook tegen Jan Scheperman niet aan te pas.

Henk van Beek was oneven maar had geluk dat een vakantieganger had gezien dat er in Holten een gezellige schaakvereniging is en kwam even kijken. Hij kon meteen aanschuiven en speelde een niet onverdienstelijke partij. In een pot remise stelling offerde Henk zijn paard om er toch nog iets van te kunnen maken. Helaas was dit iets te veel van het goede, en Henk gaf op.

voor de actuele stand zie klik hier