Het Schaakseizoen is weer begonnen.

Afgelopen maandag zijn we weer gestart met onze jaarlijkse ledenvergadering. In deze corona tijd waar iedereen 1,5 meter afstand moet houden was het toch weer goed om elkaar weer te zien en met elkaar over het nieuwe seizoen dat voor ons ligt te praten.  We hebben het mooie schaaklokaal op Meermanskamp ingeruild voor de  grote kantine  waar we voldoende ruimte hebben om te schaken en goed kunnen ventileren.

Dat het schaken dit seizoen anders is dan anders mag wel duidelijk zijn. Maandag 7 september startten we met onze interne competitie, als proef zal er op één van de borden met een Staand Plexiglas Preventiescherm geschaakt worden, als dit bevalt dan zullen er meerdere aangeschaft gaan worden.

De externe competitie is nog steeds een groot vraagteken. Woensdag 9 september zal er na de bondsvergadering hopelijk meer duidelijkheid komen . Wat wel duidelijk is, is dat niet alle schaakverenigingen in onze regio de luxe hebben om in een ruime en goed geventileerde kantine te kunnen spelen en dat heeft ons er mede toe gebracht om maar met één viertal aan de externe competitie te beginnen.