Schaakclub gaat online

Maandag avond is de schaakavond van de Holtense schakers, maar door het coronavirus is alles anders geworden. Ons clublokaal op Meermanskamp is al meer dan een maand verboden terrein. En de stukken liggen daar dan ook nutteloos in de doosjes te wachten op betere tijden. Hier door zag de schaakvereniging zich genoodzaakt om onze mooie sport een andere invulling te geven, namelijk Schaken op internet.

Afgelopen maandag was het zover om acht uur startte het online schaaktoernooi dat door de schaakclub Raalte was georganiseerd, een groot aantal Holtense schakers hadden zich aangemeld. Om vijf voor acht kon je inloggen en nu maar hopen dat de techniek ons niet in de steek laat. De spanning stijgt als precies om acht uur het computerscherm veranderd in een schaakbord en de klok begint te lopen. veertien  schakers hadden zich aangemeld voor dit snelschaak toernooi , die van acht tot tien non-stop hun partijtjes speelden. En zoals je het van een computer mag verwacht was de uitslag exact om 10 uur bekend. Hoewel we niet in de prijzen zijn gevallen was het een leuke avond die zeker voor herhaling vatbaar is in deze tijd van veel thuis blijven.