Eerst Achttal komt niet tot winst tegen Hardenberg.

Ons eerste achttal is er niet in geslaagd om te winnen van het op papier zwakkere Hardenberg.

We begonnen goed door een overwinning van Bob aan het zevende bord.  Maar helaas ging het met Jan aan bord drie minder goed hij liet zich verrassen door op de onderste lijn mat te gaan. Teun speelde tegen Bernard van Lenthe gelijk. Aan de bar vertelden de Hardenbergers  ons dat Bernard altijd gelijk speelt, en als je dan tegen Teun speelt, weet je de uitslag al. Gerrit L. speelt dit seizoen veel te wisselvallig. Gisterenavond konden we weer genieten van zijn schaaktalenten. Dat was dus een mooi punt voor Gerrit, die aan het eind van de partij béter oplette dan zijn tegenstander en daardoor kon scoren.  Henk, aan het achtste bord, kwam een pion achter maar wist de stelling gesloten te houden. Zijn tegenstander kon er niet doorheen komen, waarna het punt gedeeld werd. De tegenstander van Dinant aan bord vijf offerde zijn loper tegen twee pionnen. Dinant kon aan het eind van de partij met zijn extra paard de pionnen terug winnen. In tijdnood zag hij een tussenschaak over het hoofd en gaf geheel onterecht op. Bas herstelde zich keurig van zijn zware nederlaag in de bekerwedstrijd tegen Vrimot. Op een meesterlijke wijze zette hij zijn tegenstander aan de kant. Een volkomen verdiend punt dus. Alles lag nu in handen van Ton. Die had een gewonnen stelling bereikt, maar zageen vorkje over het hoofd. De toeschouwers (’t was de laatste partij die nog bezig was) zagen zo de winst voor Holten verloren gaan. Na afloop nog gezellig met de mensen uit Hardenberg nagepraat. Beide teams waren dan ook tevreden met het 4-4 gelijke spel.

Voor de interne ronde werden drie partijen gespeeld.

Dick speelde tegen Bertus, die zich langzaam in een eindspel liet manoeuvreren waarin Dick een ijzersterk paard in het centrum had, en Bertus een zwakke loper van de witte velden. Via de zwarte velden wist Dick een pion te winnen, wat beslissend zou zijn. Dat was voor de zwartspeler reden om op te geven. Gerrit S. speelde tegen Piet, die bewees dat het offer van Gerrit op h3 helemaal fout was. Piet won dus moeiteloos. De, op papier topwedstrijd, tussen Jim en Martijn eindigde in een voor het publiek saaie remise. Na afloop waren beiden nog een tijdje druk aan het analyseren, maar kwamen er niet geheel uit hóe ze beter hadden kunnen spelen.

Vrijdag staat voor ons tweede viertal de uitwedstrijd tegen Almelo op papier en maandag speelt ons eerste viertal tegen HSC-Stork.