Een Schaakprobleem deel 2

Wit geeft (in twee zetten) twee keer mat op hetzelfde veld met een ander stuk.

Vroeger waren er vele kranten met een schaakrubriek waarin schaakproblemen waren opgenomen, maar deze rubrieken zijn in de loop der jaren grotendeels verdwenen. De schaakclub heeft dan ook gemeend om hier in een serie van vijf, oplopend in sterkte weer aandacht aan te besteden. Vorige week hebben we de eerst uit de serie gepubliceerd, hier hadden we te maken met een tempo probleem, we kregen we vele goede inzendingen, De juiste startzet was Dc3. De tweede schaakpuzzel is ook een tempo probleem, hierin moet Wit met twee verschillende stukken op het zelfde veld zwart mat zetten, veel plezier en succes . Als je de oplossing gevonden hebt mail het naar Schaakclub@sv-holten.nl en onder de winnaars worden mooie schaakboeken verloot.