1e ronde Beker en een vooruit gespeelde externe wedstrijd

Gisteravond was het een druk programma op onze schaakavond.

Dinant speelde zijn externe wedstrijd tegen Lonneker vooruit en er werd gestart met de eerste ronde van de interne Beker en tot slot speelden Teun en Martijn een interne wedstrijd.

Dinant speelde zijn favoriete Franse verdediging, kwam in een vreemde variant terecht en wist niet goed hoe het verder moest, remise was dan ook het resultaat. over twee weken worden de resterende partijen gespeeld.

in de Bekercompetitie werden 5 wedstrijden gespeeld, Gerrit Luggenhorst won van Johan en Ton versloeg Bertus die Ton te ver liet komen met zijn stukken zodat er geen houden meer aan was. Dick kwam tegen Jan een pion achter maar de ervaren Dick wist dit keurig remise te houden. Bas zette Hans met een Paard en Loper vast, Hans dacht zich te kunnen redden door een pion te offeren maar helaas was dit niet de oplossing. Henk speelde een gedegen partij tegen Piet maar gaf plotseling een stuk weg wat Piet dankbaar aan nam en Henk gaf meteen op. De Laatste partij op de avond was die tussen Gerrit Stevens en Jim,  Gerrit speelde zijn  Orang-oetan opening waar Jim toch wel moeite mee had Gerrit kwam zelf een pion voor maar dit was een tripel pion en Jim liet keurig zien dat je daar alleen maar last van hebt en Gerrit is weer een ervaring rijker.

intern werd er 1 partij gespeeld, Martijn snoepte 3 pionnetjes van Teun op en dan wordt het al snel een ongelijke strijd, Teun speelde nog wel lang door maar Martijn gaf hem geen enkele kans meer.

competitie :

Teun – Martijn   0-1