HOLTENSE SCHAAKVERENIGING BEGINT AAN HET SEIZOEN 2021/22

Afgelopen maandagavond opende de Holtense schaakvereniging haar seizoen met de jaarlijkse ledenvergadering. Er werd teruggekeken op het afgelopen seizoen waarin vanwege Covid 19 slechts een beperkt aantal avonden geschaakt werd. Er kon dan ook geen clubkampioen gekroond worden en de andere competities hebben ook geen doorgang vinden. Wat dat betreft een goedkoop avondje voor de penningmeester. Er werd vooruitgekeken op het komende seizoen waarin  we hopen dat die zo normaal mogelijk doorgang kan vinden. Op externe gebied speelt Covid al een beperkende rol De schaakvereniging gaat komend seizoen slechts met één viertal de externe competitie in. Vooral bij uitwedstrijden zijn de meesten, die immers behoren tot de risicogroepen, huiverig.

De vergadering werd afgesloten met een schaak simultaan. De clubkampioen is hiervoor de gebruikelijke kandidaat maar die hebben we niet. Maar we zijn niet voor één gat te vangen, Gerrit Luggenhorst die de ranglijst aanvoerde stelde zich beschikbaar. Dat de vorm nog moet groeien werd wel duidelijk. Gerrit verloor 6 partijen, speelde remise tegen Gerrit Stevens en won van Bas van Beek en Ton van Oijen.

Volgende week staat de vriendschappelijke wedstrijd tegen Lochem op het programma. Inzet de TOX cup.