“Aanraken is zetten”  bij de Schaakclub.

Eén van de regels bij Schaken is als je een stuk aanraakt moet je er ook mee zetten.
Dit overkwam Jan Scheperman in zijn partij tegen Teun Scheurwater. Hij had zijn loper met twee vingers vast toen hij zag dat zijn Dame verloren ging. En regels zijn regels er is dan geen weg meer terug voor Jan. Hij legde zijn Koning om en feliciteerde Teun. Bertus van Beek herstelde zich van de pijnlijke nederlaag van vorige week. Met een mooi loper offer wist hij de partij te winnen tegen Toli Kochurin. Ton van Oijen is momenteel één van de beste schakers van de club. In een demonstratie partij schoof hij Erik Gervedink- Nijhuis van het bord. Dinant van Beek kon het niet bolwerken tegen Gerrit Luggenhorst. Vanaf de eerste zet had Gerrit het initiatief en gaf het niet meer uit handen. Dinant probeerde van alles maar kwam niet uit de greep van Gerrit. Kortom een mooie overwinning van Gerrit. Piet Ypma, onze Fries van de club komt ook steeds beter in vorm (er zal winter op komst zijn). In zijn partij tegen Marco de Bruin dacht iedereen dat het wel remise zou gaan worden, maar daar dacht Piet heel anders over. Hij wist de stelling van Marco open te breken en greep toen alsnog de volle winst. De partij tussen Theo van Lindenberg en Gerrit Stevens was een korte. In een partij waarin hert gelijk op ging trok Theo zijn Dame terug en dit gaf Gerrit de gelegenheid de kwaliteit te winnen. Theo dacht dit te voorkomen maar daarbij verloor hij een stuk en een zet later nog een stuk. Toen was het tijd om op te geven.