Spetterende Eerste Ronde Schaakcompetitie

Het was weer volop genieten van de vele prachtige schaakpartijen in de eerste ronde van de interne Schaakcompetitie. Clubkampioen Ton van Oijen had teveel tijd nodig om het juiste plan voor een overwinning te vinden. Hij deed een schijnoffer maar Jan Scheperman hield het hoofd koel en trapte er niet in. Wat resteerde was dat Ton verloor door tijdsoverschrijding.  Meervoudig clubkampioen Jim Klinge speelde veel te passief tegen Gerrit Luggenhorst die rustig het ene naar het andere pionnetje snoepte en zo de winst binnen haalde. Jim vertelde na afloop dat hij altijd moeite heeft met de eerste ronde. De partij van Bas van Beek tegen Toli Kochurin was een regelrecht spektakel. In een wilde partij waar over en weer fouten werden gemaakt kwam Toli een paar zetten te kort om Bas echt pijn te doen. Bas gaf na afloop toe dat het een gelukkige overwinning was. Erik Gervedink-Nijhuis stond in zijn partij tegen Piet Ypma een pionnetje voor, maar met nog veel stukken op het bord is het altijd lastig. Hij probeerde van alles maar Piet, de geboren Fries , gaf geen krimp en sleepte er een mooie remise uit. De partij tussen Dinant van Beek en Teun Scheurwater was een partij om snel te vergeten. Een slappe partij en dus remise . De laatste partij van de avond was die tussen de veteranen Bertus van Beek en Theo van Lindenberg . Altijd een partij weer iedereen zo af en toe even bij komt kijken. Bertus probeerde met verschillende valletjes Theo onderuit te halen. Theo daar in tegen wachtte rust af tot Bertus een fout zou gaan maken. Theo doorzag de valletjes en Bertus maakte geen fout een remise is dan het resultaat.