De Schakers zitten weer achter de schaakborden

Afgelopen maandagavond opende de Holtense schaakvereniging haar seizoen met de jaarlijkse ledenvergadering. Er werd teruggekeken op het afgelopen seizoen, Kampioenen werden  gekroond en verliezers getroost. Ook werd er volop gediscussieerd over de doelen voor het nieuwe seizoen, met vier nieuwe topschakers erbij moet er zeker weer een kampioenschap inzitten. We gaan ook weer schaakcursussen geven voor Jeugd en volwassenen. En ook de trainingswedstrijden tegen Raalte staan weer op het programma. Kortom de schaakvereniging bruist weer van de activiteiten voor het nieuwe seizoen.

De vergadering werd traditioneel afgesloten met een schaak simultaan. De clubkampioen is hiervoor de gebruikelijke kandidaat. Dit jaar hebben we gekozen om ook runner-up Bas van Beek een aantal partijen op zich te laten nemen.  Ton van Oijen, de kampioen van afgelopen jaar, was duidelijk nog in vakantie stemming. Hij wist maar tweede partijen op remise te houden. Dat Bas al wel aardig in vorm is was wel duidelijk hij won al zijn partijen.